Zgodnie z polskim prawem, pracodawca ma obowiązek zapewnić swoim pracownikom dostęp do apteczki pierwszej pomocy. Na temat jej wyposażenie nie znajdziemy żadnego zapisu, dlatego wkład apteczki może być dowolny. Ważne żeby był on dopasowany do specyfiki działalności.
Gdzie kupić apteczkę zakładową?
W każdym zakładzie pracy dochodzi do wypadków. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, mogą to być wypadki mniej, lub bardziej groźne. Tam gdzie pracownicy mają kontakt z ostrymi narzędziami, często dochodzi do skaleczeń i przecięć, natomiast w lokalach biurowych, częściej dochodzi do złamań, czy oparzeń. Apteczka zakładowa jest sprzedawana w formie dużego pudełka wykonanego z odpornego tworzywa sztucznego i mają poręczne uchwyty do trzymania. Może też być w kształcie metalowej skrzynki, którą możemy powiesić na ścianie. Wszystkie opakowania są szczelnie zamknięte, dzięki czemu nie dostanie się do środka brud i kurz. Mogą one mieć kolor czerwony, pomarańczowy, biały, lub zielone i muszą czytelne oznakowanie na przedniej stronie, aby z daleka było widać, że jest to apteczka pierwszej pomocy. Apteczki możemy kupić w każdym sklepie medycznym, związanym z bezpieczeństwem i higieną w pracy, albo w internecie. Jeżeli któryś z elementów apteczki zostanie wykorzystany, albo się przeterminuje, to możemy go uzupełnić , lub dokupić tylko wkład, bez nabywania całej apteczki razem z opakowaniem. Wkład najczęściej zawiera plastry, opatrunki, kompresy, lepce, czy ustniki do wykonywania sztucznego oddychania.
W sklepach dostaniemy apteczki warte niecałe piętnaście złotych, w którym nie znajdziemy wiele produktów, albo droższe modele, posiadające spory asortyment. Najlepsze apteczki zakładowe posiadają wkłady spełniające wymogi obowiązujące w całej Unii Europejskiej.