Wzory bieżnika opony do roweru MTB

 

Opony do rowerów MTB występują w większości wypadków w rozmiarze 29 cali. W przypadku tego rodzaju ogumienia rowerowego, rodzaj bieżnika jest niezwykle ważny. Pozwala on na przemierzanie dróg oraz ścieżek, gdzie nie moglibyśmy jeździć rowerem, który posiada ogumienie bez wyraźnie zarysowanego, masywnego bieżnika. Istnieje wiele rodzajów wzorów klocków bieżnika opon górskich. Każdy z nich może służyć innym celom podczas jazdy na MTB.

Jakie typy bieżnika posiadają opony MTB?

opona rowerowa 29Jednym z najczęściej spotykanych typów bieżnika w przypadku ogumienia rowerowego do jazdy MTB jest typ semi-slick. Pozwala on na jazdę w terenie, lecz nie ogranicza on prędkości podczas wyjeżdżania na bardziej utwardzone drogi. Opona rowerowa terenowa 29 w tym typie może być używana z powodzenie w jeździe amatorskiej, jak również istnieje możliwość jazdy na niej w maratonach rowerowych, rozgrywanych w bardziej przystępnym i niezbyt ciężkim terenie. Kolejnym rodzajem klocków  w oponach MTB jest ciężki bieżnik, który jest przystosowany do jazdy w błocie czy piasku. Opony MTB wyposażane są w tym wypadku w masywne klocki, które są umieszczone na całym jej czole. Pozwalają one na pokonywanie błotnistych tras leśnych, piaszczystych odcinków dróg polnych, a także w miarę szybka jazdę po zwykłych duktach i szutrach leśnych. Kolejnym rodzajem opony w rozmiarze 29 jest typ ogumienia, wyposażonego w kolce. Tego typu ogumienie jest stosowane do jazdy zimowej, i może być zakładane od późnej jesieni do wiosny. Opony z kolcami pozwalają na bezpieczną jazdę na oblodzonej nawierzchni,a  także mogą być wykorzystywane do dojazdów do pracy w miesiącach zimowych. Zmniejszają do minimum ryzyko poślizgu na ośnieżonej nawierzchni, co sprawia, że jazda rowerem górskim może być bezpieczna przez cały rok. Wiele osób kupuje te opony jako drugi komplet ogumienia do roweru XC.

Dzięki wielu nowoczesnym technologiom, opony rowerowe w rozmiarze 29 są niezwykle przyczepne na każdej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu odpowiedniej mieszanki gumy, z której są wykonane boki oraz czoło opony. Wiele opon może być także bardzo wytrzymałych, co powoduje, że ich komplet często jest w stanie służyć dwa lub trzy sezony, bez konieczności wymiany tylnej lub przedniej opony ze względu na zużycie bieżnika.

Więcej informacji na stronie: www.dmbike.pl

 

Scroll to Top