Rusztowania nie są używane wyłącznie w budownictwie, gdyż wykorzystujemy je również podczas malowania samolotów dla linii lotniczych. Po przeniesieniu siedziby firmy na nowe miejsce, znacznie większe niż poprzednie lotnisko na którym stacjonowaliśmy, okazało się, iż nowe zlecenia nie mogą być wykonane, gdyż samoloty które mieliśmy przemalować są znacznie większe niż dotychczasowe maszyny, którymi się zajmowaliśmy.
Budżetowe szkielety modułowych rusztowań
Problemem była przede wszystkim ilość rusztowań jakie posiadaliśmy. Mogliśmy co prawda złożyć już posiadane szkielety i przenosić je na nowe miejsce po zakończeniu prac nad częścią samolotu, aczkolwiek wiązałoby się to z bardzo dużym nakładem pracy i czasu, i niewątpliwie spowodowało opóźnienia prac, gdyż taką metodą mogliśmy pracować tylko nad jedną częścią samolotu. Nowe rusztowanie było więc jednym z pierwszych zakupów do nowego hangaru. W hurtowni która mieści się niedaleko lotniska udało nam się znaleźć używane modułowe rusztowanie w niskiej cenie. Owa hurtownia sprzedaje bowiem zarówno nowe segmenty rusztowań modułowych, jak i używane elementy w doskonałym stanie. Mimo iż zakupiliśmy owe segmenty po cenie niemal dwukrotnie niższej niż nowe moduły, były w niemal fabrycznym stanie, gdyż poprzedni właściciele używali ich wyłącznie sporadycznie, do bardzo lekkich prac, nie obciążających konstrukcji. Jeszcze większą zaletą był fakt, iż owe rusztowanie nie było stalowym szkieletem starego typu, a modularną, nowoczesną konstrukcją, która z łatwością mogła być dołączona do już posiadanego przez nas rusztowania, i rozbudowana w miarę potrzeby za pomocą nowych modułów w taki sposób, by praca przy malowaniu kadłubów była nie tylko znacznie łatwiejsza, ale również bezpieczniejsza.
W sprzedaży można bowiem bez trudu znaleźć moduły do rusztowań, które służą do tworzenia stanowisk pracy wysokościowej, i posiadają mocowania pasów bezpieczeństwa, bariery ochronne lub antypoślizgową podłogę, która pozwala na pracę w dowolnym obuwiu roboczym bez obawy o możliwość poślizgnięcia. Całkowity koszt rusztowania, pozwalającego na swobodną pracę przy malowaniu całej powierzchni samolotu okazał się nie być wyższy niż zakup dodatkowego szkieletu całkowicie nowego, nieużywanego rusztowania.