W większości krajów europejskich samochody dostawcze muszą być wyposażone w zbiorniki, które zawierają AdBlue. Jest to roztwór z mocznika, który ma zapobiec nadmiernej emisji spalin. Dobry zbiornik jest dopasowany do samochodu ciężarowego i nie obciąża za bardzo jego konstrukcji. Dodajmy, że w większości firm transportowych te zbiorniki są montowane, ponieważ przedsiębiorstwa nie decydują się na wymianę całej floty.
Jaki zbiornik do AdBlue montować?
Zacznijmy od tego, że interesuje nas zbiornik, który nie obciąża za bardzo konstrukcji samochodu dostawczego. Ale dodatkowo chcemy mieć pojemne zbiorniki AdBlue. Czy można to w jakiś sposób połączyć? Oczywiście, że tak, jeśli zamontujemy zbiornik wykonany z dobrych materiałów kompozytowych. Najlepsze z nich wykonane są z mieszanki aluminium, powłoki węglowej oraz ceramicznej. Dzięki temu zbiornik jest dość lekki, a przy okazji odporny na kilka decydujących czynników. Powłoka ceramiczna ma za zadanie chronić AdBlue przed wysoką temperaturą oraz wszelkimi przeciekami. Za to węgiel, który montuje się od wewnątrz dodatkowo oczyszcza substancję, która nie osadza się w gaźniku i na katalizatorze. Zastosowanie aluminium także ma swój cel. Liczy się to, aby zbiornik mimo dużej pojemności miał mocny szkielet oraz obniżoną wagę. Kierowcy bardzo doceniają te zbiorniki AdBlue ze względu właśnie na te cechy, a także na duże możliwości montażowe. Montuje się je głównie pod ciągnikiem, ale jeśli zawieszenie jest dość niskie, dla bezpieczeństwa można zamontować go pomiędzy ciągnikiem, a naczepą. Jeszcze jedną możliwością jest montaż pod naczepą, ale wtedy nie możemy jej odpiąć bez znajomości działania instalacji. Nie zalecam tej opcji, ponieważ opcja druga jest o wiele bardziej bezpieczna.
W dużym skrócie tak wyglądają najlepsze zbiorniki. Ich montaż to nie jest kwestia dużej ilości czasu, czy nakładu pracy. Pojemny zbiornik mieści dwieście litrów tej substancji. Tyle w zupełności wystarczy, aby móc pracować przez jakieś trzy tygodnie. Wiadomo, że kierowcy pracują najczęściej w systemach dwutygodniowych, dlatego zawsze jest czas aby zajechać na stację benzynową, która dysponuje AdBlue oraz aby zatankować pojazd. Te zbiorniki są polecane przez fachowych mechaników samochodów ciężarowych.