Jak tworzy się filmy reklamowe?

Od wielu lat prowadzę prężnie rozwijającą się firmę z branży filmowej, która zajmuje się m.in. tworzeniem materiałów reklamowych. Obecnie zatrudniam kilka osób na różnych stanowiskach (m.in. montażystę, operatora, dźwiękowca oraz charakteryzatorkę), którzy pomagają mi w tworzeniu profesjonalnych materiałów audio-wizualnych. Z naszych profesjonalnych usług korzystają nie tylko właściciele mniejszych firm, ale także duże, polskie marki, które oczekują od nas profesjonalnego produktu.

Jak powstaje film reklamowy?

filmy reklamoweTworzenie tego typu materiałów reklamowych przebiega całkiem podobnie jak praca nad filmem pełnometrażowym. Zazwyczaj praca ta zaczyna się już od wczesnych godzin porannych, a plan zdjęciowy kończy swą działalność w późnych godzinach nocnych. Dla przykładu, w zeszłym tygodniu kręciliśmy filmy reklamowe dla firmy odzieżowej, która zaangażowała w swą najnowszą kampanię znaną piosenkarkę. Wynajęliśmy wówczas specjalne studio nagraniowe, w którym nagrywaliśmy według scenariusza wszystkie ujęcia, które finalnie miały składać się na reklamę. Charakteryzatorka zadbała o piękny wygląd gwiazdy oraz po konsultacji z firmą dobrała dla niej stosowną stylizację, w której główne skrzypce grały rzecz jasna buty. Następnie do akcji wkroczył operator, który za pomocą kamery zarejestrował wszystkie potrzebne nam sceny. Z kamerzystą na bieżąco współpracował także dźwiękowiec, który dbał o to by kwestie wypowiadane przez piosenkarkę było dobrze słychać, za pomocą specjalnego urządzenia niwelował również wszelkie niepożądane szumy. Kiedy nasz materiał był już gotowy rozpoczęliśmy uzupełniającą sesję zdjęciową obuwia, które miało znaleźć się w reklamie. Po skończonej pracy na planie, wraz z montażystą przenieśliśmy się do naszej pracowni, w której za pomocą specjalistycznych, profesjonalnych programów komputerowych obrobiliśmy wszystkie materiały i zmontowaliśmy je w finalny produkt, którym był film reklamowy. 

Firma, dla której pracowaliśmy była bardzo zadowolona z efektów naszej pracy. Doceniła zwłaszcza fortunny dobór muzyki oraz płynny montaż, który angażował odbiorcę i przykuwał jego uwagę. Praca nad filmami reklamowymi wymaga więc sporo pracy i umiejętności, ale daje również sporo satysfakcji oraz poczucia, że oto stworzyło się od podstaw coś naprawdę istotnego i wartościowego. Warto również zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach to właśnie film reklamowy najbardziej angażuje potencjalnego klienta, co automatycznie korzystnie przekłada się na samą sprzedaż.