Jak przygotować się do remontu?

Remont domu nie należy do zadań najprzyjemniejszych. Nic w tym dziwnego skoro zawsze ma on znaczący wpływ na tryb naszego życia, jak i w sposób widoczny odbija się na naszym domowym budżecie. Warto zatem zorientować się jakie rozwiązania pomogą nam zadbać o to by remont przebiegł sprawnie i nieproblematycznie. Oto kilka podpowiedzi.

Harmonogram prac

Remont domu to zwykle wielki problem pod względem logistycznym, a co za tym idzie bardzo ważnym elementem staje się przygotowanie przed przystąpieniem do niego odpowiedniego harmonogramu. Harmonogram prac remontowych nie tylko usprawni sam remont, ale także pomoże ograniczyć wydatki związane z nim. Jak zatem powinien wyglądać odpowiedni harmonogram remontu? Oto kilka najważniejszych punktów

  • wynajem kontenera na śmieci i gruz,
  • zabezpieczenie mebli i podłóg w remontowanych pomieszczeniach,
  • zakup odpowiednich materiałów (materiały budowlane, chemia budowlana),
  • prace remontowe,
  • porządki,
  • wywóz gruzu i odpadów budowlanych.

remontTrzymając się tych wytycznych łatwiej będzie nam rozplanować wszystkie zadania i odpowiednio się przygotować, a co za tym idzie nie dojdzie do sytuacji, że musimy przerwać prace z powodu braku materiałów lub też ich nie właściwego doboru. Kiedy uda nam się wszystko zgromadzić i odpowiednio przygotować możemy dopiero przejść do prac remontowych. Nieco inaczej wygląda kwestia harmonogramu prac, jeżeli wynajmiemy ekipę remontową, według strony www.marizdekor.pl wówczas usługi remontowe wykluczają praktycznie wszystkie punktu harmonogramu poza koniecznością wynajęcia kontenera na odpady i porządków po remoncie. W większości przypadków jednak remonty przeprowadzamy samodzielnie, a co za tym idzie bardzo ważne jest to byśmy taki harmonogram przygotowywali. Oczyścicie z zależności od rodzaju prac remontowych jakie wykonujemy harmonogram ten należy uszczegółowić. Miejmy świadomość tego, że jest to jedynie ogólny zarys.

Remonty a materiały budowlane

materiały budowlaneJak już powiedziane zostało bardzo ważne jest to by przed przystąpieniem do remontu zgromadzić potrzebną chemie budowlaną i materiały budowlane. Czym jednak należy kierować się przy ich wyborze? Na podstawie informacji na stronie eduobud.biz cena zawsze jest czynnikiem, który ma ogromny wpływ na nasz wybór, jednak poza cena zwłaszcza w przypadku materiałów budowlanych powinniśmy brać pod uwagę ich jakość, która jakby nie było wiąże się z trwałością. Nie oznacza to jednak, że mamy wybierać materiały najdroższe, starajmy się porównywać jakoś w stosunku do ceny. Nie koniecznie materiały od znanego producenta muszą być lepsze od tych mniej znanych, jednak należy to sprawdzić. Dlatego ważne jest to by materiały kupować rozsądnie, a co za tym idzie przed ich zakupem należy zapoznać się rożnymi ofertami. Z racji wagi i gabarytów materiałów budowlanych warto jednak przeglądać oferty pobliskich hurtowni czy marketów.

Zabezpieczenie pomieszczeń na czas remontu

materiały budowlaneBezpośrednio przed przystąpieniem do remontu należy jeszcze zadbać o to by odpowiednio zabezpieczyć wszystkie elementy w remontowanym pomieszczeniu. Według artykułów na portalu muratordom.pl to jakie rozwiązania będą nam potrzebne zależy w dużej mierze od tego jakiego rodzaju prace remontowe będziemy przeprowadzać. Niemniej czego by nie dotyczył zwykle konieczne okazuje się odpowiednie zabezpieczenie mebli. Jako, że ich wyniesienie z remontowanego pomieszczenie nie zawsze jest możliwe, zwykle w tym celu wykorzystuje się folie malarską. Zabezpiecza ona meble przed ubrudzeniem i w pewnym stopniu przed pyłem. Pamiętajmy jednak, że folia łatwo ulega uszkodzeniu, dlatego warto w trakcie remontu sprawdzić czy nie jest konieczne wymienienie jej na nową. Jeżeli nasze remonty nie obejmują podłóg warto także i je zabezpieczyć za pomocą foli. W przypadku malowania pomieszczenia warto też obkleić wszystkie nieusuwalne elementy (framugi drzwi, okien, parapety) taśmą malarską, by uniknąć ich zabrudzenia.

Sprzątanie po remoncie

wywóz gruzyNa zakończenie warto powiedzieć kilka słów o samym sprzątaniu po remoncie. W tym wypadku też ważna okazuje się kolejność podejmowanych działań. Zakładając, że mamy już zgromadzone odpowiednie środki w pierwszej kolejności należy z pomieszczeń wynieść zużyte materiału budowlane, śmieci i gruz by przestrzeń stała się możliwie najbardziej pusta. Następnie należy pokoje posprzątać na suche to znaczy poodkurzać. Po takim wstępnym sprzątaniu możemy zacząć właściwie sprzątanie, czyli sprzątanie na morko. Pamiętajmy o tym, że jeśli rozpoczniemy od czyszczenia na morko narobimy sobie tylko większego bałaganu, ponieważ znajdujące się pyły w pomieszczeniu po zmieszaniu z wodą zmienia się w błoto, a to znacząco utrudni sprzątanie. Będąc przy kwestii sprzątania po remoncie wypada jeszcze kilka słów powiedzieć o wywozie odpadów remontowych. Pamiętajmy o tym, że odbiór śmieci wielkogabarytowych odbywa się zwykle raz w miesiącu, a co za tym idzie musimy liczyć się z tym, że mogą one przez dłuższy czas zalegać na naszym terenie, Rozwiązaniem tego problemu może być wynajęcie firmy zajmującej się wywozem gruzu i materiałów budowlanych, z przykładową ofertą takich firm, można zapoznać się na stronie www.gruz-odpady.pl. Wówczas to po wynajęciu kontenera i zapełnieni go zostanie on przez taką firmę usunięty z naszej posesji.

Podsumowanie

Źle zaplanowany remont domu może się bardzo długo ciągnąc, a co za tym idzie pochłonąć ogromne pieniądze, dlatego warto dobrze go rozplanować by uniknąć problemów i dodatkowych wydatków. Pamiętajmy jednak o tym, że nawet w przypadku dobrego planu może się zdarzyć, że coś pójdzie nie po naszej myśli.  

Scroll to Top